Karı ve Koca Münasebetinde Helal ve Haramlar
-İnsan, sadece keyfi için yaşamını sürdürürse, ulvi güçleri zayıflar, hayvanî güçleri gelişir.
-Tüm zevkler benzer biçimde cinsel ilişki de amaç değildir, Allah’u Teala’nın bir hediyesidir.
-Allah’u Teala, insandan, neslini sürdürmesini istemiş ve bunu Allah’ın istediği doğrultuda yaparsa kendisine adenvaat etmiştir.
-Cinsel birlikteliğin zevki, zor bir iş vermemiz gereken çocuklara verilen oyuncak gibidir. O çocuğa verdiğimiz işini bitirmeden bu oyuncakla eğlenmesi, oyuncağın veriliş amacına ne aşama zıtsa, insanoğlunun cinsel zevklerini amaç olarak görüp, sırf onlarla meşgul olması da yaratılış gayesine o aşama zıttır.
-Karı koca içinde avret yoktur.
-Hanımı ile ilişkide bulunurken, başka birini düşlemek, suyu şarap olarak düşünüp içmiş gibi olur.
–Yağlandırıcılar ve Krem, tabi ki içerisin de haram madde yoksa helaldir.
-Karısına arka yoldan yaklaşmak insanoğlunun tabiatına ve onuruna aykırıdır.
-Hastalık, zayıflık şeklinde sebeple cinsel ilişkiye dayanamayan hanımla cima etmek haramdır.
-Kadınların bir sebebi, özel durumu ve ya hastalık gibi durumlar hariç, hiç bir durum ve zamanda cimayı reddedemez.
-“Allah’ın katında, karıkoca birlikte düşüp-kalktıktan sonrasında, kocasının kadının sırrını yayması, emanete hıyanetin en büyüklerinden biridir” (Müslim)
-İlişkiden ilkin eşler temizlenmeli, hatta abdest almalı.
-Evlatların bulunmuş olduğu odada, onlar uyurken bile cima etmemeli.
-Zevcenin rızâsı yoksa, abdesti sıkışıksa, fazla tok, hasta ve bitkin ise, hava oldukça soğuk yada sıcaksa cimadan kaçılmalıdır.
-Kendini haramdan korumaya, helâl ile yetinmeye niyet etmeli, şeytandan Rabbine sığınmalı.
-Cimadan önce besmele çekilirse temizleninceye kadar sevap yazılır. Bu cimadan doğacak çocuğun aldığı nefes kadar çok sevap yazılır hanesine.
-Karı-kocanın günlük dünyadaki muhabbeti cinsel ilişkilere de yansır ve onu zenginleştirir.
-Cimada ki asıl amaç, üremedir. Cima esnasında ki zevk ve sehveti ise de bir lütfu İlâhidir.
–Cima esnasında kıbleye ayak dönmemeli.
–Namaz vakti geçmek üzereyse ve o namaz kılınmamışsa ilkin namaz kılınmalı.